19.11.12

Kitap Fuarı

Kitap fuarlarını çocukluğumdan beri sevmişimdir. Bir bilgi bahçesi, fikir bahçesi ve hatta ormanı gibidir. Sanırım yakında elektronik kitapların yaygınlaşmasıyla kitap fuarları da tarih olacak. Kitap fuarlarına ellerinde bir listeyle gidenler çoğu zaman liste dışında birçok şey alarak dönerler.

Tüyap Kitap Fuarı’nda bugün saat 16.00 ile 18.00 arasında imzam olacak. Fuara geldiğinizde özellikle fikirlerinizi değiştirecek kitaplar almanızı tavsiye ederim. Yalova Üniversitesi İşletme Yüksek Lisans sınıfında okuttuğum kitapların bir listesini de vermek isterim. Bu kitapları okuyacak olursanız, bir anlamda benim master dersime katılmış olursunuz.

Düşünmeden / Harry Beckwith /Optimist; Brandwashed / Martin Lindstrom /Optimist; Açık Liderlik / Charlene Li / Optimist; Sorumluluk Devrimi / Jeffrey Hollender /Bill Breen; 21. Yüzyılda Erdemlere Yeniden Bakış / Howard Gardner / Optimist; Portakalı Sıkmak /Pat Fallon- Fred Senn / Optimist; Penguen ve Leviathan / Yochai Benkler / Optimist; Fısıltının Gücü / Andy Sernovitzs / Optimist; Akıldışının Mantığı /Dan Ariely / Optimist; Yönetim - Örnek Vakalar / Peter Drucker / Optimist.

Bu kitaplardan ikisi üstünde durmak isterim, özellikle işletme hocalarının hepsine Peter Drucker’ın Yönetim-Örnek Vakalar kitabını tavsiye ederim. Kısa bir sürede sınıfta okunabilen ve öğrencilerle ele alınabilen bir kitap. İçindeki vaka sayısı ve çeşitliliği her düzeyden öğrenciye uygun. Harvard Üniversitesi biliyorsunuz, vaka ile eğitim konusunda dünya lideri ve benim de katıldığım derslerde vakalar son derece yararlı oldu. Derste 8 farklı kitap okutmama rağmen öğrencilerim özellikle Drucker vakalarını tüm dönem boyunca işlememizin çok yararlı olacağını belirttiler.

Yukarıdaki kitapların içinde en şoke edici olanı sanırım Martin Lindstrom’un Brandwashed isimli kitabı. Bu kitap hakikaten pazarlamacıların tüketicileri müşteri haline getirmek için nasıl kirli stratejiler kullandıklarını anlatıyor. Ya da pazarlamacıların kirli iç çamaşırlarını gözler önüne seriyor. ‘Ben bu kitabı neden öneriyorum?’ diye soracak olursanız, aslında bu kitap hem pazarlama hileleri konusunda bilgilenmek hem de bu pazarlamadaki en son teknikleri öğrenmek için fevkalade bir kaynak.

Son dönemde izlediğim en etkileyici film No Impact Man. Kitap fuarlarında aslında DVD stantları da kurmalılar. D&R’larda kitaplarla DVD’ler birlikte satılıyor; neden kitap fuarlarında da olmasın? No Impact Man, New York’ta yaşayan bir ailenin bir yıl boyunca çevresel etki oluşturmadan yaşamasının hikâyesi. Yani çöpe atılacak ambalajlı bir şey almıyorlar, işe giderken benzinli ya da elektrikli bir araç kullanmıyorlar, bisiklete ya da kaykaya biniyorlar. Evde güneş enerjisinden elde ettikleri elektriği kullanıyorlar. Anlatmak, izlemek kadar etki oluşturmayacak. Onun için izleyin derim. Belgesel filmde aile aynı zamanda bir yıl boyunca ihtiyaç dışı hiçbir şey almıyor. Ben de karar verdim, çok zorunlu bir sebep olmadıkça 1 Ocak’tan itibaren hiçbir tekstil ürünü almayacağım. Kitap Fuarı’nda görüşmek üzere.

Hiç yorum yok: